söndag 15 augusti 2010

Avslut

Vi har tömt garderober idag, flyttat grejer mellan rummen, ställt sängen i vardagsrummet och plockat undan så gott det har varit möjligt i sovrummet. Sven-Arne börjar grundarbetet i morgon och när jag kommer från jobbet skall vi välja tapeter.

Det känns sådär att semestern är slut. Jag har haft sammanlagt fyra veckors sommarsemester, jag skall inte klaga, en vecka efter midsommar och tre veckor nu. Ändå känner jag viss bävan inför morgondagen. Jag har en intensiv period framför mig och det kommer inte att bli lätt. Nu skall jag inte beklaga mig för jag tycker väldigt mycket om mitt jobb, men det är som Alfred i Lönneberga säger: "Det är efterhängset."

Nåja. Jag har haft en underbar sommar, med sol och bad och nya erfarenheter och barnbarn och vila. Hösten kommer också att bli spännande med ny kör och resa till Hamar och Lübeck och jag vet inte allt. Livet slutar inte för att semestern gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar