tisdag 10 augusti 2010

Skogsdag

I min korrespondens brukar ja ginte skriva in mitt mobilnummer. Är jag på sjukhuset får jag inte ha mobilen på, är jag någon annan stans har jag den fasta telefonen kopplad till mobilen. Alltså räcker det att lämna ut mitt fasta telefonnummer. Oftast fungerar det. Tre personer ringer konstant på mobilen. En av dem är min chef men hon vet att jag har semester så hon skulle bara ringa om det var något riktigt allvarligt. Den andra jobbar på SU och han har fortfarande semester. Den tredje ringde idag. På måndag skall jag fråga vad han egentligen ville, mer än säga hej.

Det finns en trädgårdsjärnväg i Tidan. Eftersom den råkade vara öppen och vi råkar ha semester så åkte vi dit. Vilket arbete att hålla anläggningen i gång!



På semestern har både Sven-Arne och jag läst Inger Frimanssons Råttfångaren. Det var en bok som stannade kvar efteråt. Hur går det för dem? Hur kommer det att vara om en vecka? Kommer de att inse vad de har gjort? Kommer de att ångra sig? Det är nog ett tecken på att det var en riktigt bra bok.

Vi tog en sväng i skogen idag. En del svamp, mycket frisk luft och bad i en skogstjärn blev det.
Och så varma smörgåsar med blandsvamp till kvällsmat.
Sämre kan man ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar