tisdag 24 augusti 2010

Simultanförmåga

Jag har fattat ett beslut den här veckan. Inte så stort kanske, men inte så föraktligt litet heller. Det var ett beslut som får konsekvenser för mitt arbete och det var ett bra beslut känner jag. I kväll har jag firat. Jag hoppade över kören - jag kommer ändå inte att kunna vara med och öva inför den stora orgelkonserten - och strök och såg på långfilm samtidigt. Den som inte har provat det vet inte vilken vila det är för huvudet, att stryka och se på långfilm simultant.

Idag behövde jag den på jobbet. Rummet som jag hade bokat till på tisdag hade jag inte bokat. Lite spännande läge när man har 35 anmälda och plötsligt inte vet var man skall göra av allihop, jag menar, man kan ju inte gärna sitta på Centralen i Göteborg och prata. Men man skall ha lite medvind när det blåser och det fanns ett stort rum på Kaserntorget. Sicken flax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar