måndag 16 augusti 2010

I selen igen

Jo så var man igång på jobbet igen. Man borde få arbetsträna den första veckan åtminstone, för det är trögt att komma igång.

Tältet kom idag. Och Hilda. Men inte samtidigt. Tältet fick nätt och jämt plats på baksidan huset när vi provade att ställa det på plats. Det kommer att bli jättebra nästa sommar när vi ger oss ut med det. Hilda har cyklat hit från Ekedalen, det var väl hurtigt så att det räcker. Just nu spelar hon spel med sin fader medan jag sitter och halvsover bredvid så gott det går när de tjoar och skrattar.

Jag har skrivit in alla höstens aktiviteter i kalendern. Gospelkör och kyrkokör och kyrkoråd och gudstjänstvärdsdagar och sånt. Jag insåg att jag nog får slopa ena kören. Kanske borde jag slopa båda. För någon gång skall jag väl försöka hinna arbeta också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar