lördag 7 augusti 2010

Uppbrott

Vi tog farväl av Athena och Lis och Kaj och de andra och en förhoppning om att ses nästa år igen. Via Stora Bältbron och Öresundsbron tog vi oss 45 mil och till Vittsjö. Festen var i och för sig nästan slut men vi åt ikapp så gott vi kunde. På kvällen gick vi ner till sjön. I Britts och Parkers stuga var det fullt av kusiner så vi klev på och bjöd oss själva på dricka och en pratstund.

När vi skulle gå hem var det mörkt och regn.
Det står en ficklampa i hallen, sa Helena.
Vi behöver ingen, jag hittar ändå, sa jag. Så gick jag ut tre steg men vände om och hämtade ficklampan i alla fall.
På raksträckan vid myren släckte jag den igen. Vägen lyste ändå upp tillräckligt för att man skulle kunna skymta den... men så är det ju det här med alla vildsvin i Skåne så jag tände den rätt fort igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar