tisdag 28 september 2010

Sjung för full hals

Har jag berättat att vi är med i två körer nu? Dels gospelkören och dels kyrkokören nere i stan. Kanske var det jag som var pådrivande om att gå med i den, jag är inte säker. Första uppsjungningen kunde jag inte vara med på, för då hade jag ett uppdrag i Sankt Matteus som jag inte kunde hoppa över. Sven-Arne var med, däremot. Andra projektet var Guillmants mässa. Då var jag inte med för jag hade inte hunnit vara med och öva. Sven-Arne var med då också. Den tredje är nästa söndag, när vi har bjudit hit Sven-Arnes barn. Då kan inte Sven-Arne heller vara med.

Som det kan bli.

Jag har varit lite låg idag. Jag pratade med Farbror och Faster på förmiddagen. När jag hade lagt på luren började jag gråta för det är inte enkelt att ha en gammal och ensam pappa långt bort. Det dåliga samvetet gör riktigt ont i hjätat och magen. Skall man ställa in andra aktiviteter eller skall man lära sig att leva med att det gör ont?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar