söndag 19 september 2010

Valdagen

En dag värd att fira, med en särskild tanke påt dem som lever i länder där de riskerar straff och förföljelse för sin rätt att rösta i allmänna, fria val.

Sven-Arne sjöng i Sankta Helena, tillsammans med 40 andra sångare. En orgelmässa av Guilmant stod på programmet och det var andlöst vackert.
Samuel sjöng solo, vår samuel, kantorn i Ryd.
Jag skrev till honom på Facebok om det:
- Du sjöng så vackert så jag kunde inte andas. Hade ditt solo varit lite längre så hade jag svimmat.
- Hade mitt solo varit längre så hade jag också svimmat, svarade han.

Efteråt åkte vi till Jakob och Mia och lille Melker i Ekedalen. Tänk, vilken endorfinkick det är att få vandra runt med ett litet barn på armen! Att få snusa på ett barnhuvud är det bästa som finns.

Nu har röstsammanräkningen börjat. Jag bävar för resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar