måndag 4 januari 2010

Inget luktar som mammas bak

Man kan ju tycka att jag borde klara det.
Jag har trots allt läst näringslära och dietlära och dessutom lett ett helt storkök med specialkoster och allt.
Och ändå tänker jag bara med en hjärnhalva i taget.
Jag har hunnit grädda hälften av citronbottnarna, jag kan bara göra en i taget i ugnen.
En omgång fyllningar har jag gjort, för att Hilda och hennes kompisar skall komma i kväll på provsmakning.
Så började jag med chokladbottnarna som omväxling och för att äggen höll på att ta slut.


And guess what.
Jag tog vanlig mjölk i stället för laktosfri.
Japp.

Jag skall tänka en gång extra i morgon när jag fortsätter bakandet.

2 kommentarer:

  1. Körigt? Oj oj... Jag vet. Hoppas du inte blir slutkörd! Det kommer att bli SÅ gott.

    SvaraRadera
  2. Ja i kväll var Hilda o co här. Nu har vi ändrat lite för när vi smakade fyllningar och bottnar ihop så insåg vi att vi behövde justera smakerna lite.

    Jag tror att jag har rätt bra överblick nu så det kommer att gå bara fint. Tårtställning är beställd och nu vet jag hur jag skall göra fyllningarna. Allt är under kontroll, Mia, ägna dig åt att vara Mia så blir det bra!

    SvaraRadera