lördag 9 januari 2010

Köldhålet


Mellan Skövde och Mariestad finns det ett köldhål. Om det är fint väder överallt i övrigt så är det troligen isdimma där. På väg till Mariestad stannade jag till där. Då var där -19. Mina foton blev inte så bra som jag hade velat, men verkligheten finns ju även om den inte är fotograferad.

Så åkte jag till Ann-Ewa. Hon hade pratat om att bjuda på middag men ångrade sig för hon hade just kommit hem efter en vecka i Örebro, kylskåpet var tomt och hon var för frusen för att gå till affären i kylan. Vi kom överens om fika i stället och idag ringde hon och bad mig ta med kaffebröd för det hade hon inte något. Vi hade en trevlig stund, det var första gången hon bjöd mig på fika i sin lägenhet.

Så åkte jag hem efter några timmar.
I köldhålet hade temperaturen sjunkit till -23.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar