söndag 31 januari 2010

Lördag kväll

Jag skrev om min pannkaksvändning på Facebook också. Andra skrev och berättade om sina erfarenheter och tänk vad man kan få veta om folk.

Tänk att snön har legat sen före jul och att det åter är minus arton! Vi tog en promenad i det vita idag. Snö och solsken och kallt. Några talgoxar sjöng ändå lite våroptimistiskt och faktiskt såg vi vide som funderade på att slå ut. Vi kan därför på goda grunder dra slutsatsen att våren lär komma även i år.

Promenaden gick längs järnvägen. Det är ett tag sen vi gick där. Sven-Arne är lite tjurig för att han missade ett Hg2-lok som passerade idag. (Brunlok är så fula så det gjorde inget tycker jag...) Det här fastnade på bild innan vi började frysa och gick hem.



I kväll har vi varit bjudna på middag hos goda vänner här i området. God mat, både djupa och roliga samtal och en mycket trevlig kväll.

1 kommentar:

  1. jag undrar om det inte var den jag tog kort på på centralen i Göteborg när jag var hemma i Sverige i okt-nov?
    Svarta RC-lok har jag inte sett ngn gång innan, å andra sidan flyttade jag från Sverige mars 2002. Jag är också kompis med en "Patrik på Säve".. *grin*

    SvaraRadera