tisdag 5 januari 2010

Telefon

- Hejsan, jag ringer från Telia, sa han när han ringde.
Jag mumlade något ohörbart och han fortsatte oförtrutet.
- Vi hade ett bra erbjudande i december, men vi fick inte tag på er då så jag ringer nu i stället.
- Mm.
- Ja nu är ju julen över så nu kanske det inte är lika stressigt längre, sa han.
Jag tittade mig omkring i köket. Två sockerkakor i ugnen, diskbänken förberedd för nästa omgång tårtbottnar och en skål med ett nytt prov på vit chokladmousse på matbordet.
Jag suckade.
- Vad vill du?

Jag vet att det ofta är arbetslösa ungdomar som är telefonföräljare men skall de vara familjära så får de ringa någon annan än mig.

2 kommentarer:

  1. Jobbar de med telefonförsäljning är de väl inte arbetslösa?

    SvaraRadera
  2. Jo om de får tag i tillräckligt många som är lika sura som jag...

    SvaraRadera