torsdag 23 december 2010

Dan före dan

Smarta jag gjorde en jansson i gårkväll och ställde den på altanen för att kallna. Den hade frusit fast idag så pappa fick sparka på formen tills den lossnade. Jag vågade inte, för jag var rädd att formen skulle spricka.


Alla resenärerna har kommit fram som de skulle. Jag åkte aldrig till Broby, det skall inte vara fler bilar ute på vägarna än att änglarna räcker till. Maten flödar över i kylskåpet och nu är det nästan fullt i kylen på altanen också. Där är frystemperatur så man får tänka sig lite för. Kvällens mat blev lutfisk. Marias familj var inte vana vid det och frågade vad lutfisk var. Oj, vilken miss i uppväxten!

Petter tog in granen och ungdomarna har hjälpts åt att klä den. "Oj, en hel kartong med pynt" sa Maria. Hon har inte sett mina tre kartonger. Vad jag nu skall med allt julpynt när jag inte ens är hemma.

Nu håller vi på att fixa det sista. Strax efter tolv är det O helga natt med Jussi Björling på radion. Sen är det jul på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar