onsdag 8 december 2010

Fredrik

För den som undrar vad man lätt kan laga i ett främmande kök så kan jag rekommendera färsk, fylld pasta (kokas), strimlad skinka (som man fräser) och färdig ostsås. Blanda, lägg i en ugnsform och gratinera. Och så cocktailtomater med färsk basilika och lite balsamvinäger till det.

Jag var på möte i Alingsås och på hemvägen åkte jag hem till Fredrik för att laga mat och äta tillsammans med honom. Han har sagt att han är bra på matlagning - men nu är han avslöjad! Det var bara tomt skryt för han hittar dåligt i sitt eget kök.
 
Men vad gjorde det? Han var glad och retsam och härmade min skånska, och jag retade honom och vi skrattade och bråkade precis som förr. På måndag skall jag dit igen, efter nästa Alingsåsmöte. Men jag tänker inte lussa, det har jag redan talat om. Möjligen kan han få en saffransbulle, men jag är inte säker på det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar