fredag 24 december 2010

Julafton

Långfrukost med Marias familj, sedan julevangeliet, julbönen i kyrkan i Vittsjö och sedan värma maten medan Kalle Anka pågår på teven.

Årets julklappstema var ätbart. Hemgjort godis och marsipan stod för de allra flesta julklapparna och den största kraften hade vi lagt på julklappsrim och gåvor till behövande. I vårt fall fick UNICEF en rejäl summa.

Sven-Arne fick en bok av Mario Vargas Llosa och biljetter till Stefan Apelgrens och Anna Mannheimers föreställning i Vara konserhus i februari. Det var nära att Sven-Arne hade fått biljetterna i födelsedagspresent i höstas, men eftersom han kom på att det var det jag hade planerat så ändrade jag mig i sista stund. Men nu, som sagt, så blir det av i alla fall. Så här såg rimmet ut:


Det finns ju nobelpris av mer än ett slag
fysikpristagare, det blir ju aldrig jag.
Litteraturpriset kunde va' roligt att få,
tänk vad man fick många läsare då!
Och fredspriset det måste ju delas till dig,
som mot alla odds håller mycket av mig!
När du fyllde år fick du inte vad du trodde,
minns du på vad det berodde?
Då kom du på svaret, på vad jag tänkt ut,
då bytte jag gåva i sista minut.
Så kul att jag kunde ett datum bevara,
så nu blir det av! Vi skall ta oss till Vara!


En fin och bra julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar