måndag 6 december 2010

Måndag i december

Jag har varit duktig och arbetsduglig idag. Hela dagen. Jajamensan. Jag gick från över sextio olästa mail till två. Bara en sån sak. Ett av mina mail från Fredrik. Det blev jag glad över.Jag har blandat ihop två veckor upptäckte jag i min kalender och plötsligt hade jag riktigt mycket tid kvar innan jul. Då blev jag glad en gång till.

Kanske var det därför jag hann gå hem, äta middag i lugn och ro, åka till Gengåvan och köpa strömming och grava lax och baka fyra saffranssockerkakor och lyssna på Mias julmusikmix och ändå vara klar till Våra vänners liv klockan nio. Jag är inte säker på om jag tycker att det är en bra serie eller ej. De är lite väl komplicerade och konstiga ibland.

Hilda har varit här och vänt. Hon kom med ett väldigt försenat tåg igår och var framme strax efter tolv inatt. Idag har hon varit på skolan och sen åkte hon till Tidaholm, tog sin mammas bil och körde upp till Karlstad för att gå på anställningsintervju i morgon förmiddag. Och så direkt tillbaka för att vara på skolan på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar