onsdag 22 december 2010

Ty kall är kvällen

Jag har varit uppe inatt och spolat vatten och startat tvättmaskinen och haft mig. I morse var det -25 grader. Pannan orkar knappt hålla systemet varmt.

Vi åkte in till stan idag. Första anhalt var fiskaffären i Bjärnum. Tre sorters sill och en skaldjurspaté blev det.
Och så for vi till Hässleholm. Pappas mobil har sagt upp sig så vi åkte in och köpte en ny. Det var fullt med bilar överallt och ingen handikapparkering i närheten så jag parkerade mitt på gågatan. Förlåt mig, alla Hässleholmare, men vad skulle jag göra?

I morgon är stora resedagen. Vädret ser lite skumt ut, med blåst och snö. Det känns oroligt att ha både syrrans familj och Sven-Arne ute på vägarna. Själv skall jag besöka Annelie, om hon orkar och väglaget känns säkert. Ikväll har jag gjort knäck och wienernougat som hon skall få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar