måndag 20 december 2010

Ledningsgrupp och resedag

Vi hade ledningsgrupp på Vara Folkhögskola idag.
Fredrik var med. Det kändes väldigt bra i hjärtat  och jag hoppas att han själv också tyckte det. Jag saknar honom väldigt mycket på våra möten. Kanske är mina besök och mail och telefonsamtal lite pay-back-time, för Fredrik har varit en viktig del i arbetet under flera år.

Jag gick från Folkhögskolan till stationen. Det var inte så långt, under kilometern, men det var snö på gatorna och min resväska har små hjul och väger som en mellanstor container. Tåget till Göteborg gick nästan precis på rätt tid, så skönt, jag var lite orolig att det skulle vara förseningar.

På Centralen i Göteborg gick jag ut till Hässleholmståget tio minuter innan avgångstid. Och avgångstiden kom och vi blev inte påsläppta på tåget. Högtalaranläggningen var trasig så det tog ett tag innan vi förstod att det var försenat. Jag gick in och värmde mig på stationen och till slut avgick tåget 40 minuter försenat. Nu sitter jag lugnt på tåget och snart har jag till och med tinat upp. En kvart är ganska länge när man står i tio minusgrader och stirrar på en tågdörr och väntar på att få kliva ombord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar