lördag 29 maj 2010

Flytthjälp

Cinna skulle flytta från Tibro och in till Skövde idag. Sven-Arne och jag var två av bärarna. Fyra släp blev det och den sista vändan var riktigt giftig, med tunga lådor som skulle till vinden på fjärde våningen och frys och tvättmaskin och två soffor som inte var att leka med. Nu är armarna bra mycket längre än i morse. Vi la oss en stund när vi kom hem och jag tror att jag somnade innan jag hade landat med huvudet på kudden.

Hege skall flytta från Oslo till Hamar i sommar. Jag erbjöd våra tjänster i ett svagt ögonblick. Hon skall dock anlita flyttfirma för hennes föräldrar har sagt ifrån att de har hävt på hennes saker för sista gången. Hon bor dessutom på fjärde våningen utan hiss... då är det roligare att ses och kunna ägna all tid åt att gossa med Sander.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar