fredag 21 maj 2010

Restid

När vihar möte i Mölndal brukar jag kliva av tåget i Alingsås och åka med Fredrik därifrån. Men Fredrik är indisponibel och jag fick ta tåg och buss som alla andra. Mot slutet gick tåget lite saktare och de ropade ut i högtalarna att "Vi har hamnat bakom en pendel så vi får köra lite saktare in mot Göteborg". Jahapp, tänkte jag. Det är lite ont om tid i Göteborg så om tåget är försenat så hinner bussen försvinna all världens väg och jag kommer försent till niomötet. Jag skickade ett SMS till Brita och talade om det och strax efter så stannade tåget helt.
"Vi ligger lite före tidtabellen så vi får vänta här på klarsignal in mot stationen."
Såpass.

På hemvägen stannade tåget i Alingsås. Det var et strömavbrott i Herrljunga och vi kom inte vidare. Det fanns ett alternativ - att ta bussen till Borås och så vidare därifrån till Ulricehamn och till Falköping. Jo man tackar, hur kommer jag sen till Skövde? Ett par timmars försening blev det totalt. Men vad gjorde det? Det fanns elplatser vid sätena och jag kunde ömsom arbeta och ömsom sköta mailen så det gick ingen nöd på mig. Fast det är klart, dagen före pingstafton finns det lite annat att göra än att sitta i timmar på Alingsås station.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar