måndag 31 maj 2010

Planteringar

Varje år planterar jag i krukor på innergården. Penseer, petunior, silverek och andra fina växter, förutom de som övervintrar i drivbänken, murgrönor och salix och egenhändigt uppstammade syrener och lavendel. Och så tomater. Varje år får jag skev balans mellan plantor och krukor. Jag har för många plantor och måste köpa fler krukor och då köper jag för många så då får jag köpa mer växter. Så håller jag på.

Vi köpte tre tomatplantor igår. Genast satte jag om dem i stora fina krukor och ställde ut dem på innergården. Och så basilika. Den ena tål inte temperatur under tolv grader, heja, vi lär få ta in den varenda kväll. Basilika är så gott till tomater. Särskilt hemmaodlade tomater.

Sven-Arne tål inte tomatplantor inom hus så vi kan inte sätta egna. Annars hade jag faktiskt försökt, jag skulle gärna vilja prova att dra upp från frö en gång. Vi lejde bort arbetet i stället och i kväll var Sven-Arne och hämtade sju prima plantor. I morgon skall jag köpa fler krukor...

1 kommentar:

  1. åååå, jag har inte hunnit köpa några blommor alls än...
    Ha en skön dag! :D

    SvaraRadera