torsdag 6 maj 2010

Torsdag i kyrkan

Jag har varit på mitt kontor idag. Jag fick ordning på några gamla småärenden av olika slag och i morgon skall jag ta itu med några till. Det känns riktigt bra att få undan dem. Och på fikat satt jag ute i solen med Miljögruppen. Det var väl inte så överdrivet varmt, men det kändes rätt OK i lä. Det är skönt med en vår som kommer tillräckligt sakta för att man skall kunna njuta av den i lugn och ro.

I kväll var det mässa i Matteus. När vi skulle sjunga den första psalmen fanns en av mammas begravningspsalmer på samma uppslag. Det är tre månader sen hon dog men det drabbar mig ändå ibland. Jag hade velat berätta om mitt valborgstal och texterna jag har skickat in och om Irlandsresan och barnbarnet och min nya symaskin.

Jag vet. Det går inte. Men ändå.

1 kommentar:

  1. Det är tio år sedan mina föräldrar dog. Men jag tänker på dem fortfarande varje dag.

    SvaraRadera