söndag 23 maj 2010

Pingstdagen

Det är pingstdag och storhelg, även om det är lätt att missa när det inte är någon extra ledig dag. Jag hämtade Ann-Ewa i Mariestad. Jag var uppe i hennes lägenhet och vände och där var riktigt fint. Sånt känns bra!

Det var lite kallare idag så vi åt middag inomhus, innan jag gick ut och planterade pelargonerna jag har köpt. (Jag hade skrivit om det på Facebook och lyckats göra TVÅ stavfel i samma ord, det är nästan en bedrift.) När vi hade ätit kom Ulla och Jan lite oväntat. De har varit  i Bohuslän över helgen och var på väg hem till Eskilstuna. Jag gjorde kladdkaka igår och den ena fanns kvar här hemma, har jag tur eller har jag tur?

Är det inte konstigt när det är vitsippor och hägg och smultronblom samtidigt?

***

... och nu har jag rättat två stavfel i ovanstående text. Frågor på det?

1 kommentar: