söndag 16 maj 2010

Skövdesöndag

Vi sjöng i Hentorp, jag och Lena Pe. Det kändes jättebra att sjunga ihop och vi bestämde på stående fot att vi skall göra det igen i september. Jag ser redan fram emot det.

I hjärtat är jag kvar i Oslo. Det är inte Hege och Sander, de är i Hamar hos hennes föräldrar. I morgon är det nationaldag i Norge och hela Oslo höll på att ladda när jag var där. Flaggor och blommor och folkdräkter och orkestrar och i princip inskrivet i grundlagen att alla barn får äta precis hur mycket glass de vill. Om de äter tills de kräks så är det ändå OK. (Norrmän är ett konstigt folk...) Sander har fått en folkdräkt och Hege lovade att skicka en bild i morgon. Nästa år skall vi nog försöka vara lediga och vara med. Jag ser fram emot det också.

Sven-Arne bytte jord i drivbänken medan jag var i Oslo. I kväll har jag planterat ett par sorters sallad, rädisor och dill. Nu får det bli varmt när det vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar