söndag 30 maj 2010

Mors Dag

Stop me if you've heard this one before... Vi har haft hand om flaggan här i kvarteret. På sistone har vi varit bortesta på rätt många av storhelgerna och det är svårt att komma ihåg flaggdagar när det infaller på en vardag. När vi väl har kommit på det så har det varit så dags - vi har varit i Skåne eller nån annan stans och flaggan har legat inlåst hemma i vår lägenhet. Nu har en granne fått ta över flaggan enligt principen
"Den som sa't fick ta't."
Det kanske jag har berättat förut, som sagt.

Idag är det Mors Dag. Flaggan är hissad (av grannen dårå) och det är sol och fint och på förmiddagen var det internationell mässa nere i stan och vi har kramat tyskar och träffat Samuel och blivit värvade till kyrkokören och köpt plantor och haft det bra.

Jag skickade ett SMS till Hege i morse.
"Grattis till världens bästa småbarnsmamma på svenska Mors Dag!" skrev jag.
Nu har jag fått svar och hon skrev att...
... nåja. Jag skrattade högt när jag läste hennes SMS men jag tycker det ändå:
Hon ÄR världens bästa småbarnsmamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar