söndag 2 maj 2010

Söndag

Det är ett kajbo i skorstenen. Jag tänkte försöka ta bort det men jag fegade ut och vågde inte gå upp på taket. Jag backade ner från stegen och sa till pappa att han får ta dit en sotare. Vi tvättade pappas bil i stället och pappa var nöjd med det också.

På hemvägen stannade vi till på IKEA. Sander skall komma på besök nu i maj och vi behövde handla lite. Han skall ju ha det bästa av allt när han kommer.
Jag köpte en pipmugg och matstol och en liten mobil att ha över sängen.
Sven-Arne köpte en tågbana.
Som sagt. Allt det bästa till Sander.

KG Hammar var med på gudstjänsten på teve idag. Hans mamma kom till Valborgsfirandet i går i Vittsjö.
- Brukar du fira Valborg här? frågade jag när jag var framme och hälsade på henne.
- Jag har inte varit här på trettio år, svarade hon. Jag kom hit för att du skall prata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar